Víkendofka na Kokořínsku

02.04.2019

29. - 31.3.2019

1. (pátek) - večerní příjezd do obce Kokořín - jídlo a přespání - (hospůdka u Lucyka) - ke snídani nám tam prodali domácí vajíčka, klasická česká hospůdka s místními štamgasty a moc dobrým vývarem, pozor na zákaz průjezdu kolem hospůdky, jinak uvidíte štamgasty s otevřenou papulou dokořán, tak jako my a budou si Vás potom dobírat => [https://hospudka-u-lucyka-1.mozello.cz/]

2. (sobota) - ranní jarmark pod hradem Kokořín v Kokořínském Dole - jarmark měl skvělou atmosféru, samé dobroty a začal v 10.00 ráno, odpoledne pěší výlet od zámku Liběchov po modrém značení ke skalnímu reliéfu Čertovy hlavy a zpět, nacházející se nedaleko obce Želízy, na skalní reliéf se dá sice vyjít, ale výhled na horu Říp Vás bohužel zklame, jelikož krásný panaromatický pohled z tohoto místa ruší elektrárna Mělník.

3. (neděle) - za přírodní dominantou Kokořínska (Pokličky) - 14 km pěší výlet (Pokličky, Obří hlava a žába, Švédský val, Boudecká rokle, Jestřebické pokličky, Jestřebice s náhodnou zastávkou v Drákulově krčmě, kde můžete ochutnat srbskou kuchyni a skalní hrad Nedamy).

Na tomto výletě byla největším překvapením  právě restaurace Drákulova krčma [https://www.facebook.com/restaurace.drakulova.krcma/menu/], srbská kuchyně v zapadlé vesničce uprostřed Kokořínska. Když jsme vešli dovnitř a dostali jídelní lístek, zarazili nás ceny. V této zapadlé vesnici dát za čevabčiči 265 kč bylo překvapující. Záhy jsme však podle sympatického majitele, který nás obsluhoval a nezvyklými názvy v jídelním lístku, pochopili že jsme se ocitli někde na Balkáně. Od majitele jsme se dozvěděli, že ho do zapadlé vesničky s názvem Jestřebice jako rodilého Srba zavála žena.

Objednali jsme si 12° pivo Lobeč Red a k jídlu - 1x Gibanicu a 1x drákulovy tabák škvarky + speciální Bosánský chleba Somun. První co mě dostalo, bylo pivo - takhle dobré pivo už jsem dlouho neměl, samozřejmě už sháníme, kde ho sehnat a poté jsme ochutnali donesené jídlo. Opět paráda. Moc jsme si pochutnali. Pokud tedy nejste příznivci tradiční české kuchyně za každou cenu, tak tady rozhodně doporučuji zastávku. Stojí to za to. :-)

spánek zde: [50.4355158N, 14.5674481E]

Pokud se bojíte noclehu v automobilu nadivoko, můžete použít např. tábořiště U Splávku [50.4464492N, 14.5771922E] a odtud podnikat výlety do kraje.

© 2017 Vilíkův cestovatelský deník. Všechna práva vyhrazena.