Recenze na dvoje trekovky

17.02.2018

! Je tu další recenze od Vilíkova světa !

A rovnou se bude jednat o recenzi na dvoje botky. Pokud hledáte pohorky a nebo naopak nechcete kotníkové boty, ale stačí Vám nízké, tak jsem si pořídil na trip do Patagonie tyto dva modely:  

1) pohorky Garmont Pordoi Nubuck GTX 
2) nízké trekové boty Salomon 

1) Garmont Pordoi Nubuck GTX

A nyní k věci. Garmonty jsem pořizoval cca 14 dní před odjezdem a Salomony v den odjezdu do Patagonie. Kdo chodíte často, tak asi víte, že pořídit si správné boty je někdy celkem oříšek, a tak si možná pro sebe teďkom povídáte, že jsem pěknej blázen, když jsem je před třítýdenním tripem v daleké Jižní Americe ani nerozšlápl. A máte pravdu, asi fakt jsem, ale na moji obranu já tento oříšek řešil už delší dobu. Koupil jsem si totiž v dostatečném předstihu boty Meindl Vakuum GTX, jenže s nimi to nevyšlo. Ať už jsem si koupil gelové výstelky do paty a nebo jiné vložky, pokaždé jsem se vrátil třeba i z 10 km procházky s sedřenýma patama. Proto jsem musel situaci řešit koupí nových bot a po najití skvělé recenze ohledně testování Garmontu Pordoi ve Skotsku, kde bylo napsáno, že je týpek testoval bez předchozího rozšlápnutí a bylo to cajk, jsem se rozhodl a koupil je. A výsledek?     BOMBAAAAA. Boty jsou jako bačkory, skvěle větrají, Goráč opravdu nepropustil vodu ani když jsem dobu stál v potoce a narozdíl od mých třech souputníků s kterými jsem cestoval, a jeden z nich měl právě zde už zmíněné Meindl Vakuum GTX, jsem po každém treku neříkal "Aaaach to je lahodaaa, mít pohorky dole a být bos." Jako jediný jsem je nechával ještě chvíli na noze. Prostě mi sedli jako prd... na hrnec. Jediný problém o kterém jsem věděl, že může nastat, byl v menších oděrkách na kůži na špičce boty, o kterém psal i týpek ve své recenzi. Je to jen vizuální a především povrchový problém svršku materiálu, ale nijak zásadní. Kolem boty totiž není gumová obsázka sloužící jako ochrana kůže proti kamenům, jedná se prostě jen o celokožené pohorky. A jako další Bombuuu na těchto botách zpatřuji jejich podrážku. Neuvěřitelně drží na zledovatělých plochách. Tam kde boty od fitrmy Maindl klouzaly dolů, neměly Garmonty žádný problém. A i váhově, jsou to na pohorky, celkem lehké boty.  Takže pokud se ptáte, jestli mohu boty doporučit, má odpověď zní rozhodně ano, jelikož jsem po několikadenních trecích neměl ani jednu otlačeninu a ani jeden puchýř. 

Výhody: rychlé šněrování, neklouzavá podrážka, pocitový komfort (pohodlí), vzhled (moc se mi líbí), funkčnost 
Nevýhody: svršek materiálu náchylný na oděr, přesně jak psal týpek v recenzi 
A pokud by jste si rádi přečetli recenzi, na jejímž základě jsem se rozhodl koupit boty já, tak je k nalezení zde: 


Parametry: 

Kategorie: B 
Svršek: 2 mm olejovaný nubuk 
Podšívka: GORE-TEX® Performance Comfort 
Mezipodešev: EVA 
Podešev: Vibram Winkler 
Hmotnost: 1240g/pár vel.8 UK - 620 g jedna bota

2) SALOMON TSINGY GTX

  No a nyní k nízkým goráčovým trekovkám od firmy Salomon. Jelikož jsem si asi týden před odletem uvědomil, že jsem celou dobu řešil pohorky a vůbec jsem nemyslel na doplňující obuv, zbývalo mi opravdu málo času na pořízení nízkých trekových bot, které měly sloužit na méně náročné tůry, aby si nohy odpočal. 
 Staré boty už byly na vyhození a tak padla po hodinovém zkoušení v A3  sport volba na Salomon Tsingy GTX. A nakonec i zde to byla dobrá volba. 
 Boty jsou pohodlné, nikde netlačí, mají správně fungující goretexovou membránu a drží dobře na noze. Podrážka sice není špatná, ale na klouzavějších površích na kvalitu podrážky Garmont Pordoi Nubuck GTX rozhodně nedosahovala. 
O tom, že jsou boty v pohodě svědčí i fakt, že jsem je koupil v den odjezdu, a ani zde jsem po příjezdu z Patagonie nezpozoroval puchýř, či nějaký jiný otlak.

Parametry: 

Kategorie: B 

Svršek: štípaná semišová kůže 
Membrána: GORE-TEX® Extended Comfort Footwear 
Hmotnost: 400g


© 2017 Vilíkův cestovatelský deník. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky